Slow Marketing

Médiatípusok a közösségi médiában

2017. augusztus 24. 19:36 - Sebestény Csilla

„A szerzés sosem elegendő az élethez, tudnod kell bánni azzal, amit megszereztél: igazából csak az a tiéd, amivel másoknak is a hasznára vagy.“

(Seneca)

paid-owned-earned-media-1.png

Az online médiamix az alábbiakból áll: fizetett, saját és szerzett média. Ezek az elemek általában hatnak egymásra, ha megfelelő az egyensúly, akkor erősíteni fogják egymást.

A saját média (owned)

A saját média azok a felületek, amelyek a mi tulajdonunkban állnak: ilyen a saját weboldalunk, valamint ide tartoznak a különböző közösségimédia-platformokon létrehozott accountok is. Fontos, hogy folyamatosan aktívak legyünk, tartsuk a kapcsolatot a közönségünkkel. Ez a szegmens részben átcsúszhat a következő típusba, amely a fizetett média, hiszen gyakran kell számolnunk például Facebook-hirdetésekkel, ha szeretnénk láttatni magunkat például a kezdő szakaszban.

A fizetett média (paid)

A fizetett média tulajdonképpen a fizetett hirdetéseket jelenti. Ide tartozik minden, amiért valamilyen módon fizetünk: hirdetések, fizetett megjelenések, PR-cikkek, szponzorációk, kollaborációk. Ha megfelelőel kihasználjuk az ilyen lehetőségeket, nagyban erősíteni tudják a saját médiánkat, hogy aztán átlendülhessünk az úgynevezett Tipping pointon, és bővülhessen a szerzett médiánk.

A szerzett média (earned)

A szerzett média az, amelyet nem birtoklunk, de nem is fizetünk érte, hanem a márka mondhatni „saját életre kel“, és a közönségünk közösséggé formálódik azáltal, hogy a márkánkkal kapcsolatot tapasztalatait megosztja ­– fontos: a negatív vélemény is vélemény, ha készséggel válaszolunk, és meg tudjuk oldani a problémát, akár pozitívvá is formálódhat. A legjobb, ha ez a legerősebb –a jó sajtókapcsolatok és rajongóink (itt jön képbe az érzelmi elköteleződés fontossága) sokat segíthetnek ebben.

 

Klausz Melinda A közösségi média nagykönyve című könyve alapján.

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://slowmarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr2812777308

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása