Slow Marketing

Marketing – de minek?

2017. február 01. 15:55 - Sebestény Csilla

„Egy üzletet nem reklámozni olyan, mint amikor kacsintasz egy lányra a sötétben. Te tudod, hogy mit csinálsz, de rajtad kívül senki más nem tudja.”

(Stuart H. Britt)

 

pexels-photo-296878.jpeg

 

Gyakori jelenség, hogy a vezetők és a vállalkozók feleslegesnek tartják, hogy marketingtevékenységre költsenek, vagy egyáltalán foglalkozzanak ilyesmivel. Viszont ahogy azt a fenti idézet is érzékelteti, amennyiben láttatni szeretnénk magunkat, ha szeretnénk eljutni a vevőinkhez, célközönségünkhöz, szükség van a marketingre, szóval érdemes bevenni azt is az üzleti tervbe.

A marketingnek számos definícióját ismerjük, ám én azt emelném ki, amely szerintem a leginkább megfogalmazza a lényeget:

„A marketing, a legegyszerűbb megfogalmazás szerint, a fogyasztói igények jövedelmező kielégítése. Mindennapi életünket megkönnyíti, hogy a világ számos tájékáról származó termékek a marketing és a kereskedelem révén fogyasztási cikkekké válva megvásárolhatóak.“ (Bauer et al., 2014) 

A marketing egyfajta szemléletmód, amelynek középpontjában a fogyasztó és annak igénye áll. Ugyebár a különböző vállalatok és vállalkozások lényegi elemüknek tekintik, hogy kielégítsék közönségük igényeit, így meg is van a válasz, miért kulcsfontosságú terület a marketing egy-egy szervezet életében.

A marketing nem csak a reklámokról és a hirdetésekről szól: fontos, hogy az adott termékkel vagy szolgáltatással egyetemben valamilyen többletéréket is eladjon, hogy bizalomgerjesztővé tegye a márkát, hogy márkahűséget alaktíson ki stb. Ezért fontos a kreativitás!

Alapszabály: mindig haladjunk egy adott stratégia mentén! A marketing-stratégiát a marketingmix szerint ajánlott felépíteni. Az angol elnevezések alapján 4P-nek is szokták nevezni: 

  • Product – termék
  • Price – ár
  • Place – értékesítés helye
  • Promotion – marketing-kommunikáció

 A stratégia kidolgozásához hozzáfoghatunk magunk is, ám érdemes szakértő segítségét követni, aki hatékonyabban neki tud látni a piac elemzéséhez.

 

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://slowmarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr3112174736

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása