Slow Marketing

Hogyan kezdjünk hozzá?

2017. március 11. 17:55 - Sebestény Csilla

„Végzett-e Alexander Graham Bell piackutatást, mielőtt megalkotta a telefont?“

(Steve Jobs) 

pencil-1891732_1920.jpg

Az Apple „édesapja“, Steve Jobs abban hitt, hogy nem az igényeket kell kiszolgálni, hanem újakat kell teremteni. Nem mondom, mi is lehetünk innovátorok és „feltalálhatjuk a spanyol viaszt“, ám hiába az erős USP és ESP, előre kell tervezni arra gondolva, hogy hamarosan elkezdenek megjelenni az „én is“ stratégiát követő versenytársak. De sok esetben már eleve vannak.

Na de mégis, hogyan kezdjünk neki a marketing-stratégiánk megtervezéséhez? Egy listába szedve leírom, én hogyan szoktam „elindulni“.

1.     Összeírom az adott termék tulajdonságat, és kijelölöm, melyek azok, amelyeket mindenképp érdemes kiemelni. Érdemes a gyengeségeinket is figyelembe venni, akár egy SWOT-analízist is készíthetünk (erről később). 

2.     Megfogalmazom a célokat – érdemes kisebb, reális célokban gondolkodni a tudatos építkezés érdekében. Ráadásul a sikerélmények folyamatosan hajtanak előre.

3.     Kijelölöm, ki a célközönségem, esetleg célcsoportokra bontom – ez utóbbit azért érdemes, mivel így pontosabban definiált csoportokat kaphatunk, amelyekhez akár personákat, azaz mintaügyfeleket és -vásárlókat is „összerakhatunk.“ Sokkal könnyebb, ha el tudjuk képzelni, kihez is szólunk.

4.     Versenytárselemzés: összegyűjtöm, kik számítanak versenytársaknak, valamint kiemelem azokat, akiket leginkább annak tekintek, kik azok, akikkel tényleg versenybe is szeretnék szállni. Összeírom az erősségeiket és a gyengeségeiket. Megfogalmazom, miben vagyok és lehetek jobb náluk. 

5.     Megkeresem a csatornákat, amelyeken kommunikálni szeretnék. Figyelembe veszem, hogy hol van jelen a célközönségem, valamint hogy hol vannak jelen a versenytársaim, legyen ez online vagy offline tér. Érdemes eleinte csak 1-2 csatornára koncentrálni, ott kidolgozni megfeleően a saját hangvételünket (ez akár lehetne egy következő pont is).

6.     Megnézem, milyen tartalmakat érdemes előállítanom. Ha például az Instagram az egyik fő csatornám, sok képes kontenttel kell dolgoznom. Online térben érdemes blogolni, ezzel edukálva a közönséget.

A fent felsorolt pontok alapján lehet kidolgozni az arculati elemeket, szlogent, tagline-t stb. A stratégiánk folyamatosan változhat, a design thinking során alkalmazott elvek talán elengedhetetlenek: mindig legyenek prototípusok, amelyeket fejlesztünk. Ha egy adott célcsoport nem úgy reagál a termékünkre, ahogy azt várjuk, ne ragaszkodjunk hozzá!

 

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://slowmarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr9912330507

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása