„Senki nem pánikol, ha minden terv szerint megy, még ha a terv rettenetes is.“
(Batman c. Film)
Fotó: variety.com
Tervezni jó, tervezni kell, hogy kialakuljon egy workflow, hogy legyen egy jó stratégiánk, na és hogy ne szorongjunk, mi lesz holnap. A kontent-kalendáriumunk összeállítása során az egyik legnagyobb segítség, ha elővesszük a naptárunkat, és átnézzük, mikor milyen ünnepre és aktualitásra lehetne építeni.
Az aktualitásokat szeretik az emberek, hiszen közelebb érzik magukhoz ezáltal a tartalmakat. Nem feltétlenül arra gondolok, hogy Valentin-napon le kell árazni mindent, ami szívecskés, vagy karácsony közeledtével megpróbálni mindent rásózni a vásárlókra, ami csak készleten van, de már egy-egy kedves üzenet sokat segíthet a megítélésünkben – főleg ha nem kihasználni akarjuk az ünnepeket, na meg a közönségünket.
Figyeljünk arra, hogy az ilyen jellegű tartalmak ne legyen erőltetettek, ha nem vág a profilunkba, inkább hagyjuk ki az ilyesmit. Gondoljunk bele, milyen hatást kelt, amikor egy munkaruházati bolt kíván boldog gyereknapot – ha csak nem egy humoros megoldással jelentkezik. A nemzeti ünnepek pedig elég szenzitív témának minősülnek.
Ne csak ünnepekre, hanem bármilyen közelgőeseményre, esetleg megtörtént dologra is reflektálhatunk. Jó példa erre az, ahogy a Ryanair az Oscar-gálás bakival kapcsolatban lecsapta a labdát. Tweetjük magyarul így hangzik:
„Eltévesztetted a nevet? Mi 24 órás türelmi időt biztosítunk, hogy kijavíthasd a kisebb hibákat. Hogy ne ragadj La La Landben!“
Szóval kapd elő a naptárat, és jegyezd fel a különböző ünnepeket, hogy mikor lesz a céged születésnapja, mikor lehet a nyári kánikulára hivatkozni stb. Aktualizálj!