Slow Marketing

Melyik csatornán legyünk jelen?

2017. március 18. 17:30 - Sebestény Csilla

„Az életben mindig van választás, csak néha egyszerűbb úgy hinni, hogy nincs.“

(Merlin kalandjai c. Film) 

twitter-292994_1920.jpg

Sokszor látni, hogy a márkák a csatornákkal kapcsolataban inkább nem válsztanak, hanem mindenhol jelen szeretnének lenni. Egy induló vállalozásnál ez a stratégia csak elpazarolt időt és energiát jelent. Inkább válasszunk tudatosan csak 1-2 felületet, de azokon minőségi tartalmakkal jelenjünk meg.

De melyik csatornán legyünk jelen?

Facebook

A Facebookot nagyjából már elengedhetetlen. Az emberek a honlapod után (vagy már előtte) először a facebookos jelenléted csekkolják, ha tetszik a terméked, lájkolják is azt. Gyakran itt találkoznak először a márkáddal a jól targetálható hirdetéseknek és a megosztásoknak hála. Van olyan, akinek a közösség építése a legfontosabb, így honlapja nincs – ám ha például blogot is szeretnénk üzemeltetni, sajtókapcsolatokat ápolni, érdemes fenntartani weboldalt is.

Instagram

Ugyebár az Instagram a képes és videós tartalmakra épül, így érdemes átgondolni, mennyire lehetünk erősek ezen a területen. Tudunk energiát fektetni a tartalmak előállításába? Tudunk folyamatosan posztolni? Jelen van a célközönségünk ezen a felületen? Ha a válasz nem, egyelőre engedjük el a dolgot.

Twitter

Magyarországon sajnos nem vált olyan elterjedtté a Twitter, mint mondjuk a szülőhazájában, Amerikában. Hazánkban inkább egy szubkultúrát alkotnak a felhasználói. Amennyiben tudunk tömören kommunikálni – mivel maximum 140 karakteres bejegyzéseket oszthatunk meg –, és szeretnénk nemzetközileg is terjeszkedni, érdemes regisztálni.

YouTube

A YouTube esetében igen egyszerű a kérdés: szeretnénk videós tartalmakat szolgáltatni? Ha például vannak reklámfilmjeink, turorialjaink, érdemes közzétenni azokat YouTube-on is, hiszen a felhasználók ott keresnek rá először az ilyesmire.

Tumblr

Leginkább csak akkor érdemes jelen lennünk, ha a célközönségünk fiatalokból áll, de tudnunk kell, hazánkban ez sem egy túlzottan elterjedt platform. Általában a képes tartalmak futnak nagyon jól, és tulajdonképpen bármennyit posztolhatunk egy nap –míg az Instagram egy nap nagyjából 1-2 posztot „bír el“ naponta. Akár blogként is funkcionálhat.

Snapchat

A Snapchat esetében is nagyon nehéz megfogni, mi az, ami működhet. Mennyire fiatal a célközönségünk? Ki tudjuk használni az egyszer megnézhető bejegyzések előnyeit? Esetleg sztorikban gondolkodunk? Tudunk személyre építeni? Ráadásul azt is figyelembe kell vennünk, hogy amióta megjelentek az Intsagram-sztorik, a Snapchat népszerűsége csökken.

Pinterest

Képes tartalmakon alapul, amelyekhez linkeket tudunk párosítani. A kollekciókba rendezhetőség miatt leginkább a középkorú hölgyek kedvelik a Pinterestet. Itt is a már említett kérdések merülnek fel.

LinkedIn

Szakmai közösségi oldal, személyekre a legkönnyebb építeni. Sok szolgáltatás esetében elengedhetetlen a jelenlét, ha hitelesek szeretnénk lenni. Az angol nyelv korlátokat jelenthet.

Folyamatosan jelennek meg és tűnnek el csatornák, így ez a lista is végtelen lehetne. Amennyiben bármilyen kérdésed felmerülne a témával kapcsolatban, esetleg nem tértem ki egy általad használt felületre, írj nekem bátran!

 

 

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://slowmarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr3412349027

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása