Slow Marketing

Mennyit ér egy lájk?

2017. április 25. 18:09 - Sebestény Csilla

„Csak pózolok, hogy legyen lájk.“

(Wellhello)

A most következő bejegyzés nem arról kíván szólni, hogy manapság milyen morális értéke van a lájkoknak, hogy hogy lesz valaki lájkfüggő, igaz, ez a téma is kitenne egy cikket, ha nem többet is. Viszont nézzük, mennyit ér egy lájk ­– na meg a többi reakció ­– a Facebook algoritmusának szempontjából.

A Facebook nagyjából egy éve vezette be a reakciókat:

reaction_graphics.pngAkkor kikötötték, hogy az ikonok az algoritmus szempontjából semmit sem befolyásolnak, csupán csak kibővítik az egy-egy posztra való reagálás lehetőségeit – így azóta nem egy lájkkal tudtuk kifejezni például részvétünket egy szomorú eset kapcsán, ami ismerjük be, elég morbid volt.

Viszont a nemrég megjelent hírek alapján elkezdték az algoritmusokat „ráengedni“ a reakciókra is: ez alapján a „Love“ többet ér, mint egy „Like“. Lássuk be, a való világban is egészen mást jelent egy „szeretlek“ és egy „kedvellek“. Vagyis ha valami „lávolunk“, akkor az a poszt sokkal előrébb kerülhet a hírfolyamban, valamint sokkal nagyobb eséllyel jelenhetnek meg hasonló bejegyzések a mi feedünkön is. Ez azt jelenti, érdemesebb szívecskéket kérnünk a közönségünktől.

Azt viszont egyelőre még csak találgatni merem, hogy hogyan osztályozza a Facebook a többi szimbólumot: a szomorú híreket esetleg lejjebb sorolja, hogy nagyobb legyen a pozitív felhasználói élmény?

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://slowmarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr2212454095

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása