Slow Marketing

SEO-tippek érthetően

2017. július 12. 20:08 - Sebestény Csilla

„A website, amit nem látnak a keresők, pont annyit ér, mint a szekrény mögé csúszott méregdrága katalógus.“

(L. Tiny)

seo.jpeg

Én magam nem vagyok SEO-szakértő, ám vallom, hogy jó, ha néhány dolgot tud az ember már csak a fenti idézet miatt is. Szóval jöjjön néhány egyszerű tipp a tartalom szempontjából!

A SEO a Search Engine Optimization rövidítése, amit magyarul keresőoptimializálásnak fordítunk. Lényege, hogy organikusan, azaz nem fizetett hirdetésekben kerüljön honlapunk előrébb a keresőmotorok felületein. Minél előrébb és többször jelenik meg az oldalunk egy-egy találati listában, annál több látogatóra számíthatunk.

Első lépések a SEO-val kapcsolatban

Mivel a Google a leginkább preferált keresőmotor, így először is érdemes indexeltetnünk a Google rendszerében a weblapunkat, hogy a keresőrobotok elkezdhessenek dolgozni rajta, így hamarabb be is kerülhessen a találati listába. Ezt a Google Search Console-on keresztül tehetjük meg.

A legfontosabb dolog, hogy mindig legyen egy kulcsszó, amely köré építjük a tartalmat. Ezen cikk esetében a SEO az. Próbáljunk a felhaszálók fejével gondolkodni: melyik lenne az a kulcsszó, amelyre mi is rákeresnék, ha az adott téma érdekelne. Majd ezt a kulcsszót használjuk minél többször a szövegezésben.

Tartalmaink létrehozásánál alkalmazzuk a tagelésnél is az adott kulcsszót, valamint több rendszer esetében is lehetőségünk van már arra, hogy különböző pluginokat beépítsünk, amely tovább segíti a SEO-nkat.

A SEO és szövegformázás viszonya

formázás is fontos! A formázatlan szövegeket általában spamnek minősítik, így rossz helyre lesz rangsorolva a találati listákon. Igyekezzünk a kulcsszavakat a címsorokban is elrejteni­ – a botok tudják, melyek a szöveg legfontosabb részei.

Ha van rá lehetőségünk, a kulcsszót rejtsük el az URL-ben is. Valamint amennyiben egy kulcsszóra épül az egész honlapunk tartalma, mindenképpen legyen egy ilyen menüpont is. Esetleg a képeket is érdemes így elnevezni.

SEO-ból sosem elég?

Én amondó vagyok, hogy de, néha van, hogy elég. Egy-egy „szétseozott“ tartalom a minőség rovására tud menni. Ráadásul vannak olyan cégek, amelyekkel nem tudunk versenyezni, hiszen a SEO-val kapcsolatban alkalmazott stratégiáik üzleti titoknak minősülnek.

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://slowmarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr2212659931

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása