Slow Marketing

Hogyan legyünk egyediek?

2017. február 25. 16:58 - Sebestény Csilla

„A pótolhatatlansághoz különbözni kell.“

(Coco Chanel) 

umbrella-1588167_1920.jpg

Tudom, már maga a cím is paradox: egyediség, mégis többes szám. De ismerjük be, mindannyian erre törekszünk.

Minél szűkebb egy piac, annál fontosabb, hogy valamivel ki tudjunk tűnni a versenytársak közül, a tömegből. Ahogy azt a marketing-történelemről szóló bejegyzésemben is említettem már, az ún. vevőorientált  korszakban, az 1940-es években Rosser Reeves reklámszakember kidolgozta az egyedi értékesítési ajánlat (unique selling proposition, USP) fogalmát. Ezzel kívánt rámutatni arra, hogy mi az a kulcstényező, amelynek köszönhetően egy adott termék esetleg magasabb áron értékesíthető. Egy jól kidolgozott USP-t nehéz másolni, így feladhatjuk a leckét a versenytársaknak.

A folyamat tehát így írható le:

 

  1. Minél telítettebb egy piac, annál nagyobb a verseny.
  2. A siker érdekében a növekedés korai szakaszában fontos, hogy kitűnjünk a tömegből.
  3. Ahhoz, hogy kitűnhessünk, a termék, a szolgáltatás, a folyamat és/vagy a marketing egyedisége elengedhetetlen.
  4. A versenytársak viszont általában szemfülesek – az egyedi tulajdonságainkat könnyen lemásolhatják. (Lásd az iPhone esetét: az érintőképernyő bevezetése az ő nevükhöz köthető, ma viszont szinte már minden okostelefon érintőképernyővel rendelkezik.)
  5. Szóval fontos az USP, ha a tartós megkülönböztetésre törekszünk.

 

A megkülönböztetés viszont költséges minden szempontból, a funkcionális különbségek pedig könnyen másolhatóak – lásd a fent említett iPhone esetét. Ennek kiküszöbölésére Philip Kotler marketingguru egy újabb stratégiát javasolt, amelyről következő bejegyzésemben írok bővebben.

A business nagykönyve című könyv alapján.    

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://slowmarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr3812293397

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása