Slow Marketing

Milyen gyakran posztoljunk?

2017. június 15. 18:19 - Sebestény Csilla

„Posztolok, tehát vagyok.“

business-1209705_1920.jpg

Az erdetelige René Descartes-tól származó idézet („Gondolkodom, tehát vagyok.“) újragondolt verziója a közösségi média világában nagy igazságnak számít: ahhoz, hogy tényleg jelen legyünk, tartalmakat kell generálnunk. Aktívnak kell maradnunk, hogy láttassuk magunkat, és hogy megtartsuk a közönségünk bizalmát – hiszen gondoljunk bele, milyen benyomást kelt, amikor szeretnénk rendelni valamit egy kisebb webshopból, ránézünk a Facebook-oldalára, ahova hónapokkal ezelőtt tettek ki utoljára valamit.

Milyen gyakran érdemes posztolnunk a különböző csatornákra?

Facebook

Igen változó, hogy egy-egy Facebook-közösség napi hány bejegyzést „bír el“, nincs általános szabály. Folyamatosan figyelni kell, hogy a rajongók hetente vagy naponta hány poszt iránt érdeklődnek, és az alapján kialakítani a stratégiát. Egy hírportál vagy egy magazin esetében érdemes akár napi 6-8 bejegyzéssel is indítani, majd figyelni a statisztikákat – az eredmények segítségével pedig azt is megállapíthatod, hogy melyik időpontban teljesítenek a legjobban tartalmaid. Egy-egy induló márkánál elég lehet a heti 3 poszt is.

Instagram

Ahogy azt már egy korábbi cikkemben említettem, az Instagram eredeti koncepciója szerint az olyan instant analóg kamerák élményét kívánták átültetni a digitális világba, mint például a Polaroid – az ember a film végessége miatt meggondolja, mi az, amit lefotóz, majd azonnal megoszt másokkal. Ezért is alakult ki, hogy az „instaközösség“ napi 1-2 fotót vagy videót vár. Ilyen szempontból előnyös az Instagram újonnan bevezetett galériája azoknak, akik egy nap még több bejegyzéssel szeretné bombázni követőit.

Ha pedig minőségileg és esztétikailag szerényebb tartalmat osztanánk meg, arra inkább ajánlom a sztorikat.

Twitter

A Twitter tulajdonképpen végtelen számú bejegyzést elbír – ez is az egyik legnagyobb hátránya: hatalmas az úgynevezett zaj, így a bejegyzések hamar eltűnnek a szem elől. Persze az algoritmus ezt már próbálja kiküszöbölni a „Halemaradtál volna róla“ funkcióval például, ahol összegyűjti és a hírfolyamban előreveszi azokat a tweeteket, amelyek közkedveltek voltak az elmúlt időszakban.

A Tumblrre, a Pinterestre és a Snapchatre is igaz, hogy naponta bármennyi bejegyzést elbír.

YouTube

A YouTube-on a posztolás gyakorisága attól függ, hogy milyen jellegű csatornát üzemeltetünk: ha csak arra szolgál, hogy a reklámspotjainkat feltöltsük, nem szükséges stratégiához tartanunk magunkat, ám ha vlogolunk, akkor érdemes meghatározni a gyakoriságot. Van, aki naplószerűen dolgozik, és naponta tölt fel összefoglalókat, és van, aki heti 1-2 videót szolgáltat.

LinkedIn

A LinkedIn esetében igen nehéz meghatározni, hogy milyen gyakran érdemes bejegyzést megosztani. Azt javaslom, hogy mindig osszuk meg a szakmai aktualitásokat, valamint ne legyünk restek, és reagáljunk egy-egy kommenttel vagy lájkkal mások bejegyzéseire is, hiszen azok rögtön megjelennek a kapcsolati hálónk többi tagjánál is, így látják, hogy aktívak vagyunk.

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://slowmarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr1112598577

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása