A Slow Marketing nem csak egy módszer, hanem egy szemlélet is. Igyekszem semmit sem ígérni az ügyfeleimnek – a szemlélet elsajátításával minden beindul magától, én pedig munkámmal támogatom őket ebben.
Fotó: @dragonweb
Az utóbbi időben megnőtt az emberek igénye a lassításra, egy tudatosabb életvitelre – mind a magánélet, mind pedig a munka területén. A Slow Marketingben a slow szó nem arra utal, hogy csigalassúsággal dolgozom, hanem arra, hogy egy tudatosabb és fenntarthatóbb építkezésre ösztönzöm az embereket. Maga a kifejezés a slow mozgalomra utal: a slow tulajdonképpen egy életfelfogás, életforma, amelynek keretein belül igyekszünk megtalálni az egyensúlyt az életünkben. Tisztában vagyunk vele, hogy mikor szükséges lassítanunk, vagy éppen gyorsítanunk.
A Slow Marketinggel szeretném megmutatni az embereknek, hogy a profit nem csak monetáris lehet. A munka nem a pénz hajhászásáról szól – fontos, hogy szeressük, hogy munkánk során magunk is fejlődjünk. Persze ez nem azt jelenti, hogy ha ezt a módszert alkalmazzuk, nem fogunk jól keresni: a nyugalommal együtt jár az anyagi biztonság is. A fenntarthatóságra törekszem, törekszünk.
Ahogy arról már korábban írtam, meglátásom szerint az Y generációsok egyre kevésbé „gondolkodnak multikban“, nem egy multinacionális vállalaton belül kívánnak feljebb és feljebb lépkedni, hanem inkább kihasználják a technológia dinamikus fejlődésével adódó lehetőségeket, és saját, kisebb projekteket, vállalkozásokat hoznak létre és gondoznak. A fogyasztói igények egyre jobban szegmentálódnak, az online platformokon létrejövő aktív diskurzusnak köszönhetően viszont ki is tudják elégíteni azokat: megvalósulhat a teljes perszonalizáció, ami már önmagában hordozza az egyediség igényét. Kézenfekvő dolog, hiszen minden nap használjuk mi is ezeket a felületeket. Bebizonyosodik: a technológia a mi szolgálatunkban áll.
Természetesen maga a módszer nem csak az Y generációnak szól. Az átjárás lehetséges: csak gondoljunk bele, hány X generációs csatlakozik a fent említett modellhez. A generációváltással egy időben egy munkaerőpiaci paradigmaváltás is zajlik: ahogy az X generáció megváltoztatta a munkaerőpiaci elvárásokat a maga idejében, jelenleg az Y generáció hozzáállása és igénye formálja azt. Az Y-osok mostanra fogyasztókká is váltak, ilyen módon nemcsak munkaerőként, hanem igényformlálóként is kell tekinteni rájuk – ezért is szükséges az attitűdbeli váltás. Ez a világ – és a gazdaság – rendje.
A tartalmas és pozitív üzenet elengedhetetlen. Fontos, hogy visszaadjunk a világnak, hogy az, amit nyújtunk – legyen az termék vagy szolgáltatás – hasznos legyen, ne pedig egy felesleges dolgot próbáljunk rátukmálni az emberekre a gyors haszonszerzés céljából. Az ilyen lufi hamar kipukkad.
Kulcsszavaim a tudatosság, a slow, a minimalizmus és a hygge. A fentieket pedig összefoglalva: holnapkészítést vállalok.